همه تالار ها

  • avatar

    2022-02-18 - 17:59:15  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    پریسا
    گام 0

  • با سلام و احترام لطفا بررسی فرمایید 
  • avatar
    2022-02-18
    18:29:40
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

    دیدتون خیلی بهتر شده ..خیلی خوبه .. الگو رو به درستی تشخیص دادین .. موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    20:31:14
    mohsen
    گام 0

    سلام . آفرین . الگوی خوبی رو پیدا کردید. اینهمه تلاش و پشتکارتون جای تحسین دارده. با یک کم تمرین بیشتر بنظرم خیلی موفق خواهید شد. 

  • avatar
    2022-02-18
    20:32:27
    مهران
    گام 4

    درود بر شما پریسا خانم افرین

    با نظر مسعود جان موافقم روی خطوط بیشتر کار کنید

  • avatar
    2022-02-19
    04:02:26
    farzaneh
    گام 4

    سلام پریسا جان

    الگو صحیح است افرین به شما

  • avatar
    2022-02-19
    06:07:05
    مهدی
    آموزشیار

    درود به همگی با دوستان موافق هستم الگورو به درستی تشخیص دادین به نظرم باید خط روند رو دولایه ترسیم میکردین در تصویر نشون دادم

  • avatar
    2022-02-19
    09:22:41
    علی
    آموزشیار

    درود بر شما

    الگو صحیح است

  • avatar
    2022-02-19
    20:33:52
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر پریسا جان

    با دوستان موافق هستم و با خط روند آقا مهدی هم موافق هستم سعی کنید خطوط را دقیق بکشید تا چشم و دست تون عادت کند 

  • avatar

    2022-02-18 - 17:45:44  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    پریسا
    گام 0

  • با سلام و احترام لطفا بررسی کنید
  • avatar
    2022-02-18
    18:03:46
    مسعود
    گام 4

    سلام خسته نباشید 

    دیدتون داره بهتر میشه .. میشه گفت درسته الگو.... خط روند رو در تصویر براتون اصلاح کردم ... موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    18:10:55
    مسعود
    گام 4

    سلام مجدد 

    خط روند رو با 2 خط بکشید مثل تصویر بالا .. چون باید شدوها رو هم کاور کنیم ... چون وقتی که بیرون زدگی داره بیشتر معامله گران اون بیرون زدگیها رو هم میبینن و دوباره امکان داره قیمت به همون اندازه از خط ما بیرون بزنه .. موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    20:59:50
    mohsen
    گام 0

    سلام پریسا خانم. با نظر مسعود جان موافقم. تشخیص الگو درسته اما تناسب خوبی با روند پشتش نداره. شاید توی تایم فریم بالاتر بررسیش میکردین الگوی متناسبتری  میشد و روند پشت سرش هم بیشتر و بهتر دیده میشد. هر چند که پرافیت مورد نظر از یک الگوی تریپل تاپ رو هم نداده 

  • avatar
    2022-02-19
    03:59:05
    farzaneh
    گام 4

    سلام پریسا جان

    الگو صحیح است و درمورد خط روند با اقا مسعود موافقم

    همانطور که میبنید الگو تارگتشو نداده


  • avatar
    2022-02-19
    09:30:30
    علی
    آموزشیار

    درود بر شما

    الگوی خیلی خوب پیدا کردین خط روند رو لازمه بیشتر تمرین و درک کنید

  • avatar
    2022-02-19
    20:32:35
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر 

    با دوستان موافق هستم

  • avatar

    2022-02-18 - 17:39:10  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    پریسا
    گام 0

  • با سلام احترام الگو خیلی کلاسیک نیست 
  • avatar
    2022-02-18
    18:31:42
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

     به نظر من درسته .. موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-19
    03:50:41
    farzaneh
    گام 4

    سلام پریسا جان 


    الگو دبل باتم صحیح نیست

  • avatar
    2022-02-19
    09:33:32
    علی
    آموزشیار

    درود

    الگو صحیح نیست با فرزانه خانم موافقم

  • avatar
    2022-02-19
    20:30:58
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر پریسا جان 

    با دوستان موافق هستم

  • avatar

    2022-02-18 - 17:25:43  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    پریسا
    گام 0

  • avatar
    2022-02-18
    18:38:02
    مسعود
    گام 4

    سلام خسته نباشید 

    روند قبل از الگو خیلی کمه .. دقت کنید روند قبل از الگو باید 2 برابر باشه  .. و نمودار رو از حالت کندلهای میله ای به کندلهای شمعی یا همون کندل استیک تبدیل کنید ... خط روند هم حتما به صورت ناحیه و با 2 خط رسم کنید   . یک خط از بادی و یک خط هم از شدو   ... موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    20:27:13
    mohsen
    گام 0

    سلام پریسا خانم. تشکیل الگوهای بازگشتی مثل  دابل تاپ و دبل باتم یا هد اند شولدرز رو بهتر در انتهای یک روند که تناسب خوبی هم با خود روند داشته باشه پیدا و بررسی کنیم . این الگو میانه راه تشکیل شده و میشه بهش به عنوان یک  استراحت نگاه کرد. اما یک دابل باتم انتهای همین روند شکل گرفته که هم الگوی کلاسیک و خوبی داره ، هم موج خوبی پشت الگو هست و هم  نک لاین خودشو شکسته. 

  • avatar
    2022-02-19
    03:46:32
    farzaneh
    گام 4

    سلام پریسا جان

    الگو صحیح نیست و با دوستان موافقم همانطور دوستان بیان کردن یکی از شروط تشکیل الگو دبل تاپ حداقل 1.5 -2 برابر روند هست


    بهتون پیشنهاد میکنم قبل از فرستادن تمرین در تالار مربوطه سرچ کنید و تمرینات دوستان و پاسخ و نظارت اساتید  رو بخونید

  • avatar
    2022-02-19
    05:27:30
    مهدی
    آموزشیار

    درود به همگی

    با توضیحات دوستان موافقم

    نظرمو در تصویر گفتم

  • avatar
    2022-02-19
    09:46:39
    علی
    آموزشیار

    درود بر شما 

     با دوستان موافقم الگو صحیح نیست،دونکته درمورد الگو هستش یکی خود شکل الگوها که کلاسیک تر باشه،مثلا تعریف الگوی دبل تاپ اینه در یک روند صعودی دو سقف تقریبا برابر که نشانه ی اینه که خریدارها نتونستن سقف بالاتری بزنند و بعد از شکسته شدن خط گردن این الگو عتبار خوبی داره دوم روند پشت الگوست اینج الگو روند کافی نداره درمورد اندازه ی روند پشت الگو برای شما یک تصویر برای شما میفرستم امیدوارم مفید باشه،کندل هارو هم از میله ای به ژآپنی تبدیل کنید بهتره

  • avatar
    2022-02-19
    20:30:23
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر 

    با دوستان موافق هستم

  • avatar

    2022-02-18 - 15:02:51  گام یک - روند ها و خطوط مقاومت و حمایت  
    Ali
    گام 0

  • سلام،

    فرض کنید 2000 دلار پول دارید و می خواید معامله ای انجام دهید که 30 پیپ استاپ دارد. قیمت هم 7800 هست. با چه حجمی وارد می شویم؟ اگر مارجین 1% باشد چقدر مارجین لازم داریم؟ حداقل تیک پرافیت چقدر باید باشد که وارد معامله شویم؟ در بدترین شرایط ماکسیمم ضرر ما چقدر خواهد بود؟



    ‌۱٪ از ۲۰۰۰ دلار میشه ۲۰ دلار و ما در این  معامله ۳۰ پیپ ستاپ لاس داریم.  با تقسیم ۲۰ بر ۳۰ عدد ۰/۶۶ بدست  می‌آید.   ۰/۶۶ = ۳۰ ÷۲۰. یعنی  هر پیپ ۰/۶۶ دلار میشود در این معامله. (در معاملات سپرد بتیینگ همین ۰/۶۶ میشه حجم معامله)

    اما در معاملات  CFD مبنای محاسبه حجم لات هست. هر لات ۱۰۰،۰۰۰ دلار و هر پیپ ۱۰ دلار هست در معامله  یک لاتی.

    فرمول کلی حجم  در حساب‌های CFD >>>>>>>>>>> (کل سرمايه)÷(۱۰۰)÷(میزان استاپ لاس)÷(۱۰)= حجم 

                                                                             (    ۲۰۰۰  ) ÷(۱۰۰)÷(         ۳۰         )÷(۱۰)= ۰/۰۶ 


    اهرم یا لوریج که (1.100)  یک به صد است در این معامله. ( در سؤال  اومده مارجین ۱٪ هست. یعنی  اشتباه  تایپی هست یا اینکه من منظور  این جمله رو  نفهمیدم)

    فرمول محاسبه  مارجین >>>>>>>>>>>> (۱۰۰۰۰۰) × (حجم معامله) ÷(مقدار اهرم) = مارجین 

                                                            (۱۰۰۰۰۰) × (     ۰/۰۶    ) ÷(    ۱۰۰   ) = ۶۰ 

    حداقل تیک پرافیت سه برابر استاپ لاس که میشه ۶۰ دلار.

    ماکسیمم  ضرر  ۱٪ کل سرمايه  یعنی ۲۰ دلار .


     تعریف لوریج یا اهرموقتی شما در یک کارگزار یا برورکر یک حساب فارکس باز می‌کنید، در برابر هر مقدار ارزی که وارد حسابتان می‌کنید، بروکر مربوطه به شما اعتبار اولیه می‌دهد. مثلاً اگر شما هزار دلار وارد حساب فارکس خود کنید، در برابر هر واحد دلاری که وارد کرده‌اید، از ۲۵:۱ تا ۱۰۰:۱ اعتبار به شما تعلق می‌گیرد که به این اعتبار اولیه «لوریج» گفته می‌شود


    تعریف مارجین : یک قسمت از حسابتان را نمی‌توانید وارد معامله کنید که به آن «حاشیه اطمینان» یا «Margin» گفته می‌شود. مارجین یا Margin به حاشیه سود معاملات فارکسی گفته می‌شود که به عنوان ودیعه نزد کارگزار در حساب شما باقی می‌ماند. وقتی معاملات شما وارد ضرر شود، مقدار ضرر از مارجین حساب شما برداشت خواهد شد.


    ببخشید اگه طولانی  شد دوستان.

    ممنونم  بابت نظرات و اصلاحات شما.





  • avatar
    2022-02-18
    15:33:50
    علی
    آموزشیار

    درود علی جان

    بسیار عالی و کامل توضیح دادین،کیف کردم در مورد ابهامی که راجع به یک در صد مارجین داشتین شما منظور رو درست متوجه شدین منظور اهرم  یک به صد است

  • avatar
    2022-02-18
    16:27:54
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

    تمرین درسته .. موفق باشید

  • avatar
    2022-02-19
    03:42:12
    farzaneh
    گام 4

    سلام علی اقا

    کاملا صحیح است

  • avatar
    2022-02-19
    20:28:43
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر علی آقای عزیز 

    توضیحات کاملا درسته بود آفرین 

    بله در  تمرین هم اشتباه تایپی وجود دارد و شما مسئله را به درستی درک و حل کرده اید 

    تصویر ارسالی در مورد تعریف اهرم هم توجه کنید 

  • avatar

    2022-02-18 - 14:51:04  گام یک - فیبوناچی و گن  
    مصطفی
    گام 4

  • سلام به همه عزیزان 

    فکر کنم بعد از چندتا تمرین و راهنمایی های دوستان گام بالایی و کمکهای استادیارها و آموزشیارهای باحوصله مجموعه ، بالاخره یه فیبو تلاقی تارگت درست رسم کردم !

    لطفاً اگر ایرادی داره بهم گوشزد کنین 


  • avatar
    2022-02-18
    15:07:05
    saeidkeyghobadi
    آموزشیار

    سلام مصطفی جان وقتت بخیر

    نحوه ترسیم شما درسته فقط نظر من یکم با شما تو نقاط ترسیم فرق داره که در شکل بیان کردم و توجه داشته باشید در فیبوی تلاقی بیشتر از یک و نهایتا دو تا تلاقی داشتیم دیگه فیبوی تلاقی به کارمون نمیاد و از یک فیبوی خالی باید استفاده کنیم

  • avatar
    2022-02-18
    16:06:26
    علی
    آموزشیار

    درود برشما

    آفرین به نظرم به درستی ترسیم کردین

  • avatar
    2022-02-18
    16:30:43
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

    به نظر من درسته .. موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    18:47:39
    محمدعلی
    گام 4

    سلام و درود 

    ترسیم فیبو تلاقی شما درسته یک نکته کوچولو راجع به شدو بود که جزئی بود و براتون توضیح دادم 


  • avatar
    2022-02-19
    20:03:30
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    بسیار عالی درسته


  • avatar

    2022-02-18 - 14:43:16  گام یک - روند ها و خطوط مقاومت و حمایت  
    علی
    گام 0

  • سلام و عرض ادب

    مزاحمتون شدم یه سوال برای من در مورد مدیریت سرمایه پیش امده:
    مباحث اقای مقراضی و اقا حمید(در اینستا) را گوش دادم
    ولی تفاوت spred betting و CFD را خوب متوجه نشدم، برداشتم اینه پلتفرم متاتریدر براساس cfd کارمیکنه ولی بیس پلتفرم‌هایی مثل IG بر اساس spread betting هست و به همین دلیل مثلا دریورو / یواس‌دی که در پلتفرم متا تریدر میخوایم معامله کنیم باید pip value بدست امده در پلتفرم IG را به ۱۰ (۱:۱۰ لات) تقسیم کنیم تا pipvalue در متاتریدر بدست بیاد .
    این برداشت من درسته؟

    توضیحات تکمیلی:

    البته منظورم از CFD معامله بازار سهام خارج از ایران نیست بلکه ترید جفت ارزها میباشد. چون با توجه به توضیحات اقای مقراضی در مبحث مدیریت سرمایه گفتند که برای بدست آوردن Pip Value در بروکر IG باید 1-3% کل سرمایه/ SL ولی برای بدست آوردن Pip Value در متاتریدر باید آن را تبدیل کرد که آقا حمید در پست اخیر در اینستا گفتند برای بدست آوردن Pip Value باید 1-3% کل سرمایه / SL / ده (10=1:10 لات).

    از کجا بدانیم کدام بروکر بر اساس CFD کار انجام میده تا تقسیم بر 10 را انجام بدیم یا بر اساس Spread betting انجام میده تا اون تقسیم بر 10 را انجام ندیم. مبحث TAX  داشتن یا نداشتن منظور من نیست.

    تشکر

  • avatar
    2022-02-18
    15:20:11
    علی
    آموزشیار

    درود علی عزیز

    ورود شما به مجموعه ی آموزش بورس را خوشامد میگم 

    متاتریدر یک پلتفرم است که بروکرهای زیادی ازش استفاده میکنند IG هم یک بروکر است که پلتفرم خودشو داره،برداشت شما درست است در قراردادهای  CFD حجم بدست آمده را بر عدد 10 تقسیم میکنیم.

    یکی از تفاوت های spread betting و CFD د رمیزان ناچیز مالیات در قراردادهای spread betting است و برداشت شما مبنی بر تقسیم حجم بدست آمده در IG  به عدد 10 در قراردادهای CFD هم صحیح است

     برای اینکه متوجه بشین کدوم بروکرها از CFD پشتیبانی میکنند یکی اینکه معمولا بروکرهای مستقر در انگلستان از  قراردادهای spread betting  پشتیبانی میکنند و دوم اینکه از پشتیبانی اون بروکر بپرسید


  • avatar
    2022-02-18
    15:51:45
    علی
    گام 0

    خیلی ممنونم از پاسختون

    پس متاتریدر در تمام کشورها بر اساس CFD هست؟

    بازم تشکر

  • avatar
    2022-02-18
    16:32:31
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

    با توضیحات علی جان موافقم 

  • avatar
    2022-02-18
    18:34:36
    محمدعلی
    گام 4

    سلام و درود با علی آقا موافقم توضیحات کافی برای شما دادند 

  • avatar
    2022-02-19
    06:31:59
    علی
    آموزشیار

    درود علی جان

    معمولا اره بروکرهایی که خارج انگلستان هستند با CFD کار میکنند،فراموش کردم بگم تفاورت دیگر  Spread betting در اینه که در  معاملات  CFD مبنای محاسبه حجم لات هست. هر لات ۱۰۰،۰۰۰ دلار و هر پیپ ۱۰ دلار هست،تقسیم بر 10 بخاطر این موضوع است

  • avatar
    2022-02-19
    09:09:56
    علی
    گام 0

    خیلی ممنونم علی جان خیلی لطف کردید و توضیح کامل و عالی دادید

  • avatar
    2022-02-19
    20:22:53
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر 

    بله توضیحات شما درسته و با دوستان هم موافق هستم

    فقط این نکته را تصحیح کنم که CFD شامل مالیات می شود (البته نه در کشور ما) ولی spread betting  شامل مالیات نمی شود 

     از این لینک هم می تونید استفاده کنید 

    https://amoozesh-boors.com/fa/chat/133025/

  • avatar

    2022-02-18 - 13:52:04  گام سه - اندیکاتورهای غیر مومنتومی  
    Amir
    گام 1

  • 1- دو نمودار را در تایم روزانه و هفتگی تحلیل کنید و حداقل از 6 ابزار مختلف در تحلیلش استفاده کنید. لطفا دقت کنید! تحلیل ها را در گذشته بازار انجام بدید و نتیجه تحلیل شما حتما باشد
  • avatar
    2022-02-18
    13:52:37
    Amir
    گام 1

  • avatar
    2022-02-18
    13:53:48
    Amir
    گام 1

  • avatar
    2022-02-18
    13:56:55
    Amir
    گام 1

    ببخشید طولانی شد

  • avatar
    2022-02-18
    17:08:23
    Arshia
    گام 4

    سلام

    به نظرم قیمت با خط روند بلند مدت فاصله زیادی داشته و نمی شد روی سیگنالش حساب کرد

    تمام مووینگ های روزانه و خط روند کوتاه مدت روبه بالا شکسته شده بودن که اخطار صعودی بودن به ما می دادن

    مووینگ های روزانه در حال گرفتن ارایش صعودی بودن

    واگرایی درست هست و اوربات بودن هم داشتیم

    سیگنال پیووت درست هست

    یک هد ان شولدر درحال شکل گرفتن بوده که نتونسته تارگت خودش رو بزنه


  • avatar
    2022-02-18
    17:08:50
    Arshia
    گام 4

  • avatar
    2022-02-19
    18:07:35
    فاطمه
    آموزشیار ممتاز

    درود اقا امیر وقتتون بخیر باشه

    ممنون بابت مشارکت دوستان

    در کل شما خلاف جهت روند سیگنال هارو دریافت کردین و قیمت رو در یک استراحت کوتاه مدت میخواستین شکار کنید


    باید به این موضوع دقت کنید بهترین ترید برای افراد مبتدی معامله در جهت روند میباشد که احتمال برد و موفقیت بیشتر از قبل باشد


    در این تحلیل تایم اصلی معاملاتی ما 4 ساعته بوده و و یک میجر صعودی داشتیم و طبیعتا اگر در جهت روند معامله میکردیم سود بیشتری کسب میکردیم


    1. دقت کنید برای ترسیم محدوده ها که در تایم بالا ترسیم میکنید هنگام امدن به تایم پایین باید اون محدوده ها ابدیت شوند درمواقع نیاز ممکنه به دو محدوده مجزا تقسیم شوند باید به این موضوع توجه کنید تا در تایم تحلیلاتی با یک محدوده معتبر که پهنای معقولی داره موقعیت های معاملاتی رو پیدا کنید
    2. وقتی از تایم بالا استفاده میکنید نیازی به ترسیم تمامی نواحی ها نمیباشد اینکار باعث شلوغی چارت میشود و به مرور سردرگمی ایجاد میکنید
    3. فیبو تلاقی خیلی معتبر نبود باید موج های واضح تری برای تلاقی فیبو درنظر بگیرید


    نکات لازم رو برای شما بیان کردم اقا امیر درکل خلاف جهت ترید کردن بسیار ریسکی میباشد و مواردی که در نظر گرفته بودین رو اصلاح کردم حتما نکات رو مطالعه کنید


    و سعی کنید تعداد عکسهای کمتری ارسال کنید نهایتا 3 یا 4 تا تا دیگر دوستان راحتر برای تحلیل شما پاسخ بزارند

    منتظر تحلیلات بهتری از سمت شما هستیم


  • avatar

    2022-02-18 - 13:51:04  گام دو - اندیکاتور و اسیلاتورها  
    Zia
    گام 4

  • salam dustan
  • avatar
    2022-02-18
    15:19:17
    saeidkeyghobadi
    آموزشیار

    سلام آقا ضیاء وقتتون بخیر آفرین دید خوبی دارید فقط اسم هر واگرایی رو هم بنویسید چون هر واگرایی به ما هشداری متفاوت میدهد من در عکسها نکات رو نوشتم

  • avatar
    2022-02-18
    18:41:58
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر 

    با سعید جان موافقم .. موفق باشید 

  • avatar
    2022-02-18
    20:30:56
    Arshia
    گام 4

    سلام منم با سعید جان موافقم

  • avatar
    2022-02-19
    15:32:16
    احسان
    گام 4

    سلام درود ضیا جان....عزیز دید خوبی داری ولی نکته ای که هست لطفا اسم چیزی که دید رو بیان کنین تا دوستان به دیدتون کمک کنن....

    با سعید عزیز موافق هستم....{میتونین خطی که رو اسیلاتور رسم کردین رو یک تایم بالا برسی کنین....}

    نکته: ضیا جان عزیز اول خط روند رو روی قیمت رسم کن خط روند رو هم از اول موج که شروع شده رسم میکنیم نه از وسط موج در تصویر برات نشون دادم بعد که روی قیمت رسم کردی عین همون رو روی اسیلاتور رسم میکنیم{سقف کف در اسیلاتور و قیمت باید همسو باشند}چون در اسیلاتور هم وقتی سقف یا کف به خط برخورد میکند به روند خود ادامه میدهد{عین خط روند قیمت عمل میکند} و بعد اگر دیدن که شیب مناسبی در اسیلاتور درست نیست یک تایم بالارو برسی میکنیم....

    موفق باشین....

  • avatar
    2022-02-19
    16:06:02
    علی
    آموزشیار

    درود 

    با سعید عزیز موافقم

  • avatar
    2022-02-19
    17:21:02
    محمدعلی
    گام 4

    سلام و درود با سعید جان موافقم 

    دو تا تصویر هم براتون میزارم ایشاله که براتون مفید باشه 

  • avatar
    2022-02-20
    12:06:49
    فاطمه
    آموزشیار ممتاز

    درود وقتتون بخیر باشه

    ممنون بابت مشارکت دوستان موافقم

    بسیار عالی نسبت به تمرین قبلی خیلی بهتر شده دیدتون - درود به شما

    نکات لازم رو برای شما داخل تصاویر بیان کردم


  • avatar
    2022-02-21
    14:46:18
    Zia
    گام 4

    با سلام و قدر دانی از نظرات همه دوستان

    احسان عزیز 

    یک تایم بالاتر رو بررسی کردم ولی چیز خاصی ندیدم

  • avatar

    2022-02-18 - 12:52:43  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    پریسا
    گام 0

  • avatar
    2022-02-18
    14:47:40
    علی
    آموزشیار

    درود شما

    آفرین مثلث متقارن درسته فقط مد نظرتون باشه که ما باید حداقل 1/5 تا دو برابر ارتفاع الگو روند پشتش داشته باشیم منظورم از ارتفاع روند رو با یک عکس براتون میفرستم

  • avatar
    2022-02-18
    16:39:29
    مسعود
    گام 4

    سلام وقت بخیر

    الگوی مثلث متقارن میشه گفت درسته .. فقط حتما همیشه به روند 2 برابری قبل از الگو توجه داشته باشید و اینکه فشردگی لازم رو داشته باشه .. هیچوقت نباید 1 کندل هم سقف و هم کف مثلث رو تاچ کنه .. هر چقدر که قیمت در الگو برخوردهای مناسبتری داشته باشه اعتبار الگو بیشتر میشه 

     در کل خوب بود .. موفق باشید

  • avatar
    2022-02-19
    03:37:39
    farzaneh
    گام 4

    سلام پریسا جان


    در ابتدا سعی کنید الگوهایی رو پیدا کنید که تقریبا همه شرایط مثلث رو داشته باشند اینجوری به بهتر شدن دیدتون کمک میکنه

    یک مثلث خوب بهتره که شرایط زیر رو داشته باشه و در غیر این صورت از اعتبارش کم میشه


    1-از روند خوبی برخوردار باشند حداقل1.5تا2برابر الگو2

    2-برخورد های زیگزاگی و تمیزی داشته باشند حداقل 4و حداکثر6 برخورد 

    3- یک کندل هر دو ضلع رو تاچ نکرده باشه

    4-الگو دارای فشردگی خوبی باشه

    5-قیمت بیش از دوسوم یا سه چهارم الگو رو طی نکرده باشه 

    6-الگو دارای تناسب خوبی باشه

    7- در روند صعودی اولین برخورد به ضلع بالا و در روند نزولی اولین برخورد به ضلع پایین باشه

  • avatar
    2022-02-19
    19:56:53
    Elnaz
    آموزشیار ممتاز

    وقت بخیر 

    با فرزانه جان موافق هستم عدم فشردگی و عدم تناسب حرکتی باعث کم اعتبار شدن الگو شده است