همه تالار ها

  • avatar

    2021-02-25 - 10:02:48  گام صفر - محاسبه حجم معامله  
    khatere
    گام 3

  • سلام خسته نباشید.

    من اوایل حجم ورودی همه معاملات رو ۰/۰۱ میزدم.بعد که فهمیدم باید محاسبه کنم.

    حساب دمو من با لورج ۱:۵۰۰ هست (که خیلی زیاده باید اصلاح کنم بزارم ۱:۱۰۰)  ۱۰۰۰۰۰  که به ۱٪ سرمایه تقسیم بر استاپ لاس (اینجا ۷۵ هست) تقسیم بر ۱۰ که تو این معامله حجم ورودی شده ۱/۳

    من یکم گیج شدم لطفا راهنمایی کنید ؛قبلا سود یا ضررم مقدار کمی بود ولی با این حجم خیلیییی زیاد شده.

  • avatar
    2021-02-25
    12:36:23
    Mohsen
    گام 4

    سلام بر شما.

    اول که توصیه میکنم میزان سرمایه در دمو رو به مقداری معقول و نزدیک به سرمایه خودتون در بازار لایو که قراره به زودی کار کنید ، نزدیک کنید.

     راجع به لوریج ؛ در حجم شما هیچ تاثیری نداره.

    فرض کنید شما لوریج 1:1 انتخاب میکنید. در این صورت اگر بخاید حجم 1 لات بزنید ، باید 100هزار دلار سرمایه داشته باشید.

    وقتی لوریج بشه 1:100 ، برای حجم 1 لات ، سرمایه 1000دلار هم کافیه.

    اما راجع به محاسبه حجم :

    یک درصدِ 100هزار دلار میشه هزار دلار

    یعنی شما میخاید در این معامله هزاد دلار ریسک کنید.

    هزار تقسیم بر استاپ و بعدش تقسیم بر 10

    که توی همین مثال میشه 1.3 لات

    یعنی 

    حالا ک با این حجم وارد شدین ، اگر استپ بخورید ، 1000دلار از دست میدین.

    و این یعنی مدیریت سرمایه.

    توی این معامله ، اگر حجم 1 صدم میزدی ، با استپ خوردن ، تنهخا 7و نیم دلار از سرمایه شما کم میشد .

    یعنی 1درصد ریسک نکردی. خیلی کمتر ریسک کردی.


    چون

    وقتی حجم 1 صدم باشه ، هر 10 پیپ که بازار تکون بخوره ، برای شما 1 دلار ارزش داره.

    اگر حجم 1 لات بزنید ، هر 1 پیپ ، 10 دلار و هر 10 پیپ ، 100 دلار  تکون میده سرمایتون رو.

    مثلا وقتی اسپرد یک استرومنت ، 10 پیپ باشه

    اگر با حجم 1 صدم وارد بشید ، معامله با منفی 1 دلار باز میشه

    اگر حجم 1 دهم باشه ، با  منفی 10

    و اگر حجم 1 لات ، با منفی 100 باز میشه.

    دلیل این ک به این سرعت معاملتون رفته توی 280 دلار سود ، همین حجم 1.3 لات هست.


  • avatar
    2021-02-26
    06:35:37
    Hamid
    استادیار

    یونس جان کامل توضیح دادن 
    ممنون

  • avatar
    2021-02-28
    07:16:31
    khatere
    گام 3

    ممنون آقا محسن،توضیحاتون عالی و کامل بود،الان متوجه شدم

  • avatar

    2021-02-25 - 09:54:40  گام دو - مووینگ ها  
    مهلا
    گام 3

  • درود دوستان

    میشه لطفا به من یه توضیحی راجب فیبو تلاقی بدین؟؟

    ممنونم

  • avatar
    2021-02-25
    11:45:31
    Mohsen
    گام 4

    سلام.

    این توضیح فیبوی تلاقی در گرفتن استراحت هست.

    بعضی ها از فیبوی تلاقی برای گرفتن تارگت هم استفاده میکنند. ک میشه همین عکس ، فقط فیبوهای برعکس

  • avatar
    2021-02-25
    11:50:23
    Mohsen
    گام 4

    یک مثال ببینید 

    در روند صعودی

  • avatar
    2021-02-25
    11:55:45
    Mohsen
    گام 4

    چند نکته ک باید بهش دقت بشه:

    1:  استفاده از فیبویی که روی کل موج انداخته میشه ، معمولا راحته . اما برای انتخاب اینترمیدیت آخر ، باید به سقف و کف های اصلی نمودار دقت کرد و اینترمیدیت آخر رو صحیح انتخاب کرد.

    2. فیبو رو به الانِ بازار وصل نمیکنیم. 

    مثلا در روند صعودی ، 100 فیبو میشه پایین ، 0 بالا

    اما این نقطه 0 ، باید حتما روی یک سقفی باشه.

    یعنی سقف تشکیل شده باشه

    یا در روند نزولی ، برای نقطه 0 ، باید حتما کف تشکیل شده باشه.

    یعنی مثلا  این کاری ک توی عکس نشون میدم رو انجام ندیم

  • avatar
    2021-02-25
    12:12:55
    Mohsen
    گام 4

  • avatar
    2021-02-25
    17:32:01
    مهلا
    گام 3

    ممنونم از اقا محسن 

    عالی بود 

    استفاده کردم

  • avatar
    2021-02-26
    06:46:06
    Hamid
    استادیار

    ممنون از محسن کامل و مصور توضیح دادن 

  • avatar

    2021-02-25 - 09:50:51  گام یک - فیبوناچی و گن  
    مهلا
    گام 3

  • سلام دوستان ایا این فیبو درسته؟
  • avatar
    2021-02-25
    11:32:48
    Mohsen
    گام 4

    سلام.

    شاید بهتر بود سقف کناریش ( سمت راست ) رو بگیرید.

    یکم بالاتره. میشه اون روسقف اصلی دید.

    ولی در کل خوبه. فیبوی استراحت و فیبوی تارگت.



  • avatar
    2021-02-26
    06:42:11
    Hamid
    استادیار

    شاید موج مهم این یکی بوده ولی درست رسم کردین

  • avatar

    2021-02-25 - 01:22:37  تحلیل های شما - تحلیل های شما  
    MaryN
    گام 4

  • سلام و درود . ممنون میشم نظر دوستان رو بدونم .

    آیا میشه اینو پایان موج 3 در نظر گرفت؟ با توجه به رسیدن به خطوط فیبو و ناحیه PRZ ؟ و همچنین اور باوت شدن در استوک استیک . 

  • avatar
    2021-02-25
    08:27:48
    Younes
    گام 6

    سلام و درود 

    من با نظر شما مبنی بر اینکه قیمت به ناحیه مهمی رسیده (محل تلاقی فیبو , ناحیه مقاومتی , خط روند تایم فرم هفتگی و  پیوت R3 هفتگی) و امکان برگشت روند زیاد است , هم نظر هستم . دلیل دیگر اینکه از خط روند خیلی فاصله گرفته و بصورت شارپ رفته بالا الان نیاز به استراحت داره. 

    در مورد الیوت من زیاد موافق موج شماری نیستم و نظر خاصی نمیدم. داخل موج های اصلی نتونستم موج شماری کنم . 

  • avatar
    2021-02-25
    09:19:59
    Mohsen
    گام 4

    سلام. این 2 خط باید دیده بشه .

    موافقم که میتونه پایان 3 همینجا باشه.

    (اما میتونه هم نباشه.! روی 12600 تلاقی فیبوها رو داشتیم ، آر3 ماهانه ، سطح مقاومتی   

    اما با قدرت خیلی زیاد ازش عبور کرد.) 

    اما به نظرمن وقت استراحتشه.

  • avatar
    2021-02-25
    13:18:42
    Shaghayeghsada
    گام 6

    سلام

    با فرض بر اینکه 38 درصد اصلاح کنه نقطه ی ورود r3 هفتگی مناسبه و ریسک به ریوارد 3 رو میده

  • avatar
    2021-02-25
    13:30:58
    MaryN
    گام 4

    ممنون آقا محسن و آقا یونس.  

  • avatar
    2021-02-25
    13:32:54
    MaryN
    گام 4

    مرسی شقایق جان 

  • avatar
    2021-02-26
    07:24:22
    Hamid
    استادیار

    یک نکته برای حرفه ایی تر ها 
    یک دلیل که احتمال ریزش رو خیلی زیاد میکرد 


    معاملاتی که با شکستن الگوی مستطیل در تایم روزانه وارد خرید بودن در نظر بگیرید ! تارگت اونها 2 جا بوده ، به عرض کانال + خط روند بلند مدت 
    پس در این ناحیه حسابی ریزش داشتیم چون اونها خارج شدند 

  • avatar
    2021-02-26
    07:32:10
    Younes
    گام 6

    ممنون حمید جان . از فوت های کوزه گری بود . عالی 

    به به چی ریزشی کرد. تفریبا 300 پیپ تو یک روز ریخت  . 

  • avatar
    2021-02-26
    22:57:26
    MaryN
    گام 4

    ممنون استاد حمید 

  • avatar

    2021-02-24 - 21:30:51  گام یک - فیبوناچی و گن  
    نیلوفر
    گام 2

  • سلام...این نوع فیبو انداختن برای استراحت موج درسته/.
  • avatar
    2021-02-25
    05:30:42
    mohammadi
    گام 4

    1 هنوز سقف نزده اشتباهه

    2 و 3 درسته

  • avatar
    2021-02-25
    07:51:37
    Hamid
    استادیار

    با آقای محمدی موافقم 
    1 اشتباه است

  • avatar
    2021-02-25
    09:23:42
    Mohsen
    گام 4

    سلام

    مشکل 1 که فرمودن  ، اینه ک 

    هیچ وقت نباید چیزی  رو به الانِ بازار وصل کرد.

    نه توی فیبو ، ن الگوها و خط روند ....


  • avatar
    2021-02-25
    12:12:29
    نیلوفر
    گام 2

    ممنون از همه...

  • avatar

    2021-02-24 - 17:58:17  گام یک - فیبوناچی و گن  
    Reza
    گام 3

  • سلام

    درسته دوستان؟

  • avatar
    2021-02-25
    00:36:53
    meysam
    گام 4

    سلام به نظرم درسته فقط نمیدونم چرا عکس اول رو از کف و سقف اصلی نگرفتید

  • avatar
    2021-02-25
    05:33:47
    mohammadi
    گام 4

    درسته یک تارگت و یک استراحت انداختید

    ولی تلاقی حساب نمیشه

  • avatar
    2021-02-25
    07:49:24
    Hamid
    استادیار

    اینا تلاقی نیست 
    فیبو تارگت و استراحت است 

  • avatar
    2021-02-25
    08:53:57
    Reza
    گام 3

    من فیبو تارگت انداختم. اما فکر کنم فیبو استراحت دیگه زیادی بود :-))))

  • avatar

    2021-02-24 - 17:46:56  گام یک - فیبوناچی و گن  
    Reza
    گام 3

  • درسته دوستان؟
  • avatar
    2021-02-25
    00:38:23
    meysam
    گام 4

    به نظرم فیبوی اول از کف و سقف اصلی و فیبوی دوم رو از اینترمدیت آخر بگیرید بهتر باشه

  • avatar
    2021-02-25
    05:34:53
    Reza
    گام 3

    سلام میثم‌جان

    الان‌ مشکلم همینه که دقیقا نمیدونم اینترمدیت اول باید بندازم یا اینترمدیت اخر

  • avatar
    2021-02-25
    07:46:32
    Hamid
    استادیار

    بهتر هست فیبو دوم از آخرین اینتر مدیت باشه 

  • avatar
    2021-02-25
    08:51:19
    Reza
    گام 3

    مرسی استاد حمید

  • avatar

    2021-02-24 - 13:52:53  گام یک - روند ها و خطوط مقاومت و حمایت  
    آرش
    گام 1

  • دوستان این تریپل تاپ هست یا هد اند شولدرز؟ و اینکه با توجه به فاصله قله تا نک لاین تارجت رو نزده، اگر این پوزیشن رو میگرفتیم واسه ضرر ندادن باید پای بازار مینشستیم؟ یا اصلا نباید تو این پوزیشن وارد میشدیم؟
  • avatar
    2021-02-24
    15:48:56
    Younes
    گام 6

    سلام 

    بیشتر هد اندشولدر است . در هر صورت فرقی ندارد کدام مدل باشد چون برای هر دو مدل  سود یک جور تایین میشود یعنی از نوک قله تا خط گردن . 

    اگر شما به تحلیلتون اعتماد دارد و استاپلاس و تکپرافت اصولی تایین کرده باشید دیگر نیاز نیست پای سیستم بشینید. 

    الگوی خوب و تمیزی بوده و پولبک هم زده  . تقریبا به اندازه تکپرافیت هم ریخته . چرا وارد نشید !!!

  • avatar
    2021-02-24
    19:14:03
    آرش
    گام 1

    آخه یونس جان از قله تا نک لاین 246 پیپ هست و اگر تیک پرافیت رو 246 پیپ تنظیم میکردیم و استاپ لاس رو یه خرده بالاتر از نک لاین مثلا 60 پیپ بالاتر بازار تارجت رو نمیزد و تو برگشت استاپ لاس ما رو میزد مگه اینکه دقیقا قانون 1 به 3 رو رعایت میکردیم و استاپ لاس رو روی 82 پیپ بالاتر از نک لاین میذاشتیم. درست میگم؟

  • avatar
    2021-02-24
    20:36:51
    Younes
    گام 6

    چطوری استاپلاس شما خورده ؟ من متوجه نمیشوم !!! اگر تک پرافیت اصولی و واقع بینانه میزاشتی , باید در همون ریزش اول سود میگرفتی. تصویر ببین. 

  • avatar
    2021-02-24
    20:38:28
    Younes
    گام 6

    همینش این رو در نظر بگیرد که دقیقا با خط کش از نوک قله تا نیک لاین حساب نکنید . برای حاشیه اطمئینان بیشتر یکم سود کمتر بگیرید

  • avatar
    2021-02-25
    05:37:54
    mohammadi
    گام 4

    بیشتر به تریپل تاپ میمونه ولی در کل فرقی نمیکنه

    با یونس جان موافقم

    قاعداتا برای شکار باید بازار را رصد کنید

  • avatar
    2021-02-25
    07:42:31
    Hamid
    استادیار

    اگر شک دارین ، همه شک دارن ، مانیتور های بقیه که اسم الگو ها رو تایپ نمیکنه ! :)
    بنا بر این شما سود حداقل رو بگیرید و خارج شین 

  • avatar

    2021-02-24 - 13:52:41  گام یک - الگو های ادامه دهنده و بازگشتی  
    محمدرضا
    گام 3

  • دوستان اعلام نظر کنید لطفا.
  • avatar
    2021-02-24
    15:51:59
    Younes
    گام 6

    سلام

    تمام الگوها درست هستند . ولی دقت کنید اکثرا پولبک ندارند . برای شروع کار تمرکز کنید روی الگوهایی که پولبک میزنند اینجوری شانس برنده شدن شما زیاد است. این مدل الگوهای شارپ بدرد اونایی چندین سال تو این بازار هستند و مطمئن هستند که الگوی جواب میده

  • avatar
    2021-02-25
    05:38:59
    mohammadi
    گام 4

    خوبه افرین

  • avatar
    2021-02-25
    07:38:53
    Hamid
    استادیار

    درسته آفرین 
    میتونید همه موارد رو یک تایم فریم هم پایین تر برین تا الگو کمی بسط پیدا کنه و تعداد کندل ها بیشتر بشه شاید مشکل پولبک هم درست بشه 

  • avatar

    2021-02-24 - 13:49:45  گام یک - روند ها و خطوط مقاومت و حمایت  
    آرش
    گام 1

  • دوستان و اساتید محترم این کانال درسته؟
  • avatar
    2021-02-24
    15:58:24
    Younes
    گام 6

    سلام 

    در تصویر توضیح دادم 

  • avatar
    2021-02-24
    19:15:26
    آرش
    گام 1

    ممنونم یونس جان

  • avatar
    2021-02-25
    05:43:34
    mohammadi
    گام 4

    فقط آخری را میشه کانال حساب کرد

    ولی برای نقطه ورود و استاپ لاس باید بیشتر دقت کرد که استاپ نخوریم

  • avatar
    2021-02-25
    07:38:14
    Hamid
    استادیار

    چرا خطوط رو ممتد کشیدی !
    همون ناحیه  ایی که یونس جان مشخص کرده کافیه